Stud.IP Uni Oldenburg
University of Oldenburg
20.01.2022 09:57:34
Seminar: 1.02.071 Vertiefung in ausgewählte Verfahren und Methoden der Prävention, Intervention und Rehabilitation im Förderschwerpunkt LE - Details
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General information

Course name Seminar: 1.02.071 Vertiefung in ausgewählte Verfahren und Methoden der Prävention, Intervention und Rehabilitation im Förderschwerpunkt LE
Subtitle
Course number 1.02.071
Semester Wintersemester 2021/2022
Current number of participants 23
maximum number of participants 30
Home institute Department of Special Needs Education and Rehabilitation
Courses type Seminar in category Teaching
Next date Mon., 24.01.2022 08:00 - 10:00, Room: (online via BBB, synchron)
Type/Form S
Lehrsprache deutsch

Course location / Course dates

(online via BBB, synchron) Monday: 08:00 - 10:00, weekly (14x)

Module assignments

  • Campusmanagementsystem Stud.IP
    • Special Needs Education - Master of Education Programme (Vocational and Business Education)
    • Special Needs Education - Dual-Subject Bachelor's Programme

Comment/Description

In diesem Online-Seminar werden den Studierenden Kenntnisse über fachlich und empirisch fundierte Entstehensbedingungen von Beeinträchtigungen des Lernens vermittelt. Die Studierenden werden darauf aufbauend angeregt, zentrale Sachverhalte zur Lebenswirklichkeit von Menschen mit Beeinträchtigungen zu reflektieren. Dies befähigt die Studierenden, fachlich fundierte Maßnahmen zur Prävention, Intervention (und Rehabilitation) bei Menschen mit Beeinträchtigungen des Lernens einzuordnen und kriteriengeleitet zu beurteilen.
In synchronen Sitzungen (online via BBB) und ergänzenden asynchronen Angeboten (Courseware) erarbeiten die Studierenden zunächst theoretische Grundlagen zu Lernen und Beeinträchtigungen des Lernens sowie der Prävention und Intervention von Lernschwierigkeiten, um diese auf ausgewählte Maßnahmen und Verfahren zur Prävention und Intervention anzuwenden. Die Studierenden werden von Tutor*innen (Studierende des höheren Fachsemesters) begleitet.

This online-seminar conveys knowledge about theoretically and empirically profounded conditions of the occurence of learning disabilities. Students will reflect key aspects of the life situation of people with disabilities and will evaluate theoretically based prevention an intervention measures.
In synchronous meetings via BBB and further offers (asynchronous via Courseware) students first work on theoretical foundations in the context of learning and learning disabilities to apply their knowledge on specific prevention and intervention measures concerning learning disabilities. Students will be accompanied by tutors.

Admission settings

The course is part of admission "sop212_WS21/22".
Settings for unsubscribe:
  • The enrolment is possible from 15.09.2021, 10:00 to 09.11.2021, 23:59.
  • Enrolment is allowed for up to 1 courses of the admission set.
  • A defined number of seats will be assigned to these courses.
    The seats in the affected courses have been assigned at 25.09.2021 on 04:00. Additional seats may be available via a wait list.
  • The following categories of people are preferred during seat allocation:
    • Degree is Master of Education (Wirtschaftspädagogik) and Subject is Sonderpädagogik and Semester of study at least 3 (13 persons)
    • Degree is Zwei-Fächer-Bachelor and Subject is Sonderpädagogik and Semester of study at least 3 (764 persons)

    Higher semesters will be preferred.
  • At least one of these conditions must be fulfilled for enrolment:
    • Degree is Zwei-Fächer-Bachelor and Subject is Sonderpädagogik
    • Degree is Master of Education (Wirtschaftspädagogik) and Subject is Sonderpädagogik
Assignment of courses: