Seminar: 3.02.482 S Literary Competences? Teaching Literature between Bildung and Output Orientation (Gym, WiPäd) - Details

Seminar: 3.02.482 S Literary Competences? Teaching Literature between Bildung and Output Orientation (Gym, WiPäd) - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: 3.02.482 S Literary Competences? Teaching Literature between Bildung and Output Orientation (Gym, WiPäd)
Untertitel
Veranstaltungsnummer 3.02.482
Semester WiSe15/16
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 7
erwartete Teilnehmendenanzahl 25
Heimat-Einrichtung Institut für Anglistik/Amerikanistik
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Montag, 12.10.2015 18:00 - 20:00, Ort: A10 1-121a
Art/Form
Lehrsprache englisch

Räume und Zeiten

A10 1-121a
Montag: 18:00 - 20:00, wöchentlich (14x)
A01 0-007
Montag, 01.02.2016 18:00 - 20:00

Modulzuordnungen

Kommentar/Beschreibung

“Competence” has become a key concept in education over the last two decades. Yet, as Wolfgang Hallet writes, the combination of literature and competences is still provocative. Some argue that what learners acquire by reading and discussing literature is too complex to be mapped, standardised or tested. Others believe that the goal of obtaining knowledge, skills and attitudes that can be used in everyday situations – central to the concept of “competences” – contradicts the very nature of literature as a sphere apart, supposed to be valuable because of its distance from societal discourses and practices.
In this seminar, we are going to discuss proposals for a competence-oriented teaching of literature. Not only will we explore a recent debate in the didactics of literature but also, hopefully, gain reasonable criteria what can and should be achieved when working with literature in the EFL classroom. Furthermore, we will practise analysing and designing lesson plans as well as larger teaching units on literary texts.

Central text:
Hallet, Wolfgang, Carola Surkamp and Ulrich Krämer (eds.) (2015). Literaturkompetenzen Englisch: Modellierung – Curriculum – Unterrichtsbeispiele. Seelze: Kallmeyer.

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "MM Fachdidaktik".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Die Anmeldung ist gesperrt.
  • Die Anmeldung ist gesperrt.
  • Die Anmeldung ist gesperrt.