Seminar: 3.02.151 S Primate Re-Visions - Details

Seminar: 3.02.151 S Primate Re-Visions - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: 3.02.151 S Primate Re-Visions
Untertitel
Veranstaltungsnummer 3.02.151
Semester SoSe2016
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 5
erwartete Teilnehmendenanzahl 40
Heimat-Einrichtung Institut für Anglistik/Amerikanistik
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Mittwoch, 06.04.2016 16:00 - 18:00, Ort: A01 0-010 b
Art/Form
Lehrsprache englisch

Räume und Zeiten

A01 0-010 b
Mittwoch: 16:00 - 18:00, wöchentlich (14x)

Studienbereiche

Modulzuordnungen

Kommentar/Beschreibung

Primate Re-Visions (AM, SoSe 2016, Michaela Koch)

“Some apes, it seems, are more equal than others,” remarks astronaut George Taylor (Charlton Heston) in the 1968 film adaptation of Pierre Boulle’s novel Planet of the Apes (1963). The remark points to one of the key questions in “Primate Re-Visions”: the relationship between human and non-human primates. Over the course of the term, participants will look at a range of (pop) cultural representations of ‘apes’ from Kafka’s “A Report to an Academy” (1917) to King Kong (1933), Boulle’s Planet, and from a documentary (The Lost Film of Dian Fossey, 2003) and the feature film Gorillas in the Mist (1999, starring Sigourney Weaver) to Karen Joy Fowler’s We Are All Completely Beside Ourselves (2013).
Please buy and read the following texts:
• Boulle, Pierre. Planet of the Apes. Princeton, NJ: Del Rey, 2001. Print.
• Fowler, Karen Joy. We Are All Completely Beside Ourselves. London: Serpent’s Tail, 2013.
• Kafka, Franz. “A Report to an Academy.” Franz Kafka: The Complete Stories. Ed. Nahum N. Glatzer. Reprint edition. Schocken Books Inc., 1995. Print. (You can also copy the story from the edition in the library!)

The Mediathek will hold copies of most of the movies in a reserve shelf.

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "ang612 - ang615 (LitKult) Set 2".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Die Anmeldung ist gesperrt.
  • Die Anmeldung ist gesperrt.
  • Die Anmeldung ist gesperrt.