Fach-Bachelor Pädagogisches Handeln in der Migrationsgesellschaft (Bachelor) > Fachnahe Angebote Engineering Physics
Responsible persons
Neu, Walter (module responsibility)
Agert, Carsten (Prüfungsberechtigt)
Anemüller, Jörn (Prüfungsberechtigt)
Cocchi, Caterina (Prüfungsberechtigt)
Dietz, Mathias (Prüfungsberechtigt)
Doclo, Simon (Prüfungsberechtigt)
Enzner, Gerald (Prüfungsberechtigt)
Groß, Petra (Prüfungsberechtigt)
Ewert, Stephan (Prüfungsberechtigt)
Gütay, Levent (Prüfungsberechtigt)
Hartmann, Alexander (Prüfungsberechtigt)
Hein, Andreas (Prüfungsberechtigt)
Held, Esther (Prüfungsberechtigt)
Helms, Olaf (Prüfungsberechtigt)
Hohmann, Volker (Prüfungsberechtigt)
Hölling, Michael (Prüfungsberechtigt)
Huke, Philipp (Prüfungsberechtigt)
Steinfeld, Gerald (Prüfungsberechtigt)
Kittel, Achim (Prüfungsberechtigt)
Koch, Sandra (Prüfungsberechtigt)
Kollmeier, Birger (Prüfungsberechtigt)
Kühn, Martin (Prüfungsberechtigt)
Krüger, Michael (Prüfungsberechtigt)
Lange, Sven Carsten (Prüfungsberechtigt)
Lienau, Christoph (Prüfungsberechtigt)
Lünemann, Martin (Prüfungsberechtigt)
Meyer, Bernd (Prüfungsberechtigt)
Neu, Walter (Prüfungsberechtigt)
Nilius, Niklas (Prüfungsberechtigt)
Peinke, Joachim (Prüfungsberechtigt)
Petrovic, Vlaho (Prüfungsberechtigt)
Poppe, Björn (Prüfungsberechtigt)
Reck, Martin (Prüfungsberechtigt)
Schäfer, Sascha (Prüfungsberechtigt)
Schellenberg, Markus (Prüfungsberechtigt)
Schmidt, Andreas Hermann (Prüfungsberechtigt)
Schmidt, Florian (Prüfungsberechtigt)
Schneider, Christian (Prüfungsberechtigt)
Schüning, Thomas (Prüfungsberechtigt)
Silies, Martin (Prüfungsberechtigt)
Teubner, Ulrich (Prüfungsberechtigt)
Uppenkamp, Stefan (Prüfungsberechtigt)
van de Par, Steven (Prüfungsberechtigt)
Wollenhaupt, Matthias (Prüfungsberechtigt)
Prerequisites
Skills to be acquired in this module
The students are enabled to systematically explore and structure a given project task. These projects are settled in the field of current research and are worked on in a team. This requires as well project scheduling, definition of milestones, specification and design, literature research, and presentation discussion of results. The students do not only gain technical and experimental experience but do also train soft-skills like team work, communication, presentation and management tasks