sop652 - Research-Based Learning in Special Education for Learning Disabilities - Interdisciplinary Approaches (Complete module description)
Module label | Research-Based Learning in Special Education for Learning Disabilities - Interdisciplinary Approaches |
Module code | sop652 |
Credit points | 9.0 KP |
Workload | 270 h |
Institute directory | Department of Special Needs Education and Rehabilitation |
Applicability of the module |
|
Responsible persons |
|
Prerequisites | Abschluss von zwei Modulen aus sop600–sop616. |
Skills to be acquired in this module | Nach dem Abschluss des Moduls sind die Studierenden in der Lage,
|
Module contents | Inhalte der Seminare |
Recommended reading | Bortz, J. & Döring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation, 4. Aufl. Berlin: Springer. Die angegebene Grundlagenliteratur wird entsprechend der Weiterentwicklung dieses wissenschaftlichen Fachgebietes kontinuierlich über aktuelle Literaturlisten in den Veranstaltungen des Moduls aktualisiert und erweitert. |
Links | |
Language of instruction | German |
Duration (semesters) | 1 Semester |
Module frequency | jährlich |
Module capacity | 25 |
Type of module | Wahlpflicht / Elective |
Module level | MM (Mastermodul / Master module) |
Teaching/Learning method | 1 Seminar (4 LVS) |
Examination | Prüfungszeiten | Type of examination |
---|---|---|
Final exam of module | Bis zum Ende des Wintersemesters |
Hausarbeit oder Portfolio |
Type of course | Seminar Projekte Forschenden Lernens im Förderschwerpunkt Lernen I und II |
SWS | 4 |
Frequency | WiSe |
Workload attendance time | 56 h |