ang049 - Principles of Language Teaching and Learning (Complete module description)

ang049 - Principles of Language Teaching and Learning (Complete module description)

Original version English PDF download
Module label Principles of Language Teaching and Learning
Module code ang049
Credit points 6.0 KP
Workload 180 h
Institute directory Institute of English and American Studies
Applicability of the module
  • Dual-Subject Bachelor's Programme English Studies (Bachelor) > Basismodule
Responsible persons
  • Gehring, Wolfgang (module responsibility)
  • Lehrenden, Die im Modul (authorised to take exams)
  • Kramer, Christian (Module counselling)
  • Bakker, Sylke (Module counselling)
Prerequisites
- Sichere Beherrschung des Englischen auf dem Niveau C1 des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens
- Aktive Teilnahme (gemäß § 9 Abs. 5 BPO neu)
Skills to be acquired in this module
Studierende erwerben die Fähigkeit, Kernprobleme der englischen Fachdidaktik im Überblick benennen und erläutern zu können.
Module contents
Historische Entwicklungen des Englischunterrichts; Lernziele des Englischen Fremdsprachenunterrichts; Aspekte des sprachlichen/inhaltlichen Curriculums; Sprachlehrmethodik; Kulturdidaktik; Text-/Literaturdidaktik; Leistungsbewertung; Lernstandsmessung/-diagnostik; Schulspezifische Aspekte des Englischen Fremdsprachenunterrichts; Umgang mit Fehlern; Umgang mit Diversität im Englischen Fremdsprachenunterricht.
Recommended reading
Gehring, Wolfgang (2020) Englische Fachdidaktik. Forschung, Vermittlung, Unterricht. Berlin: ESV.
Links
https://uol.de/en/english-american/staff/didactics
Language of instruction English
Duration (semesters) 2 Semester
Module frequency jährlich
Module capacity unlimited
Type of course Comment SWS Frequency Workload of compulsory attendance
Lecture (1 VL im WS + 1 VL im SoSe) 4 SuSe and WiSe 56
Tutorial (und Review Courses) SuSe and WiSe 0
Total module attendance time 56 h
Examination Prüfungszeiten Type of examination
Final exam of module
Jeweils am Ende des Semesters
PF