Diese Veranstaltung widmet sich dem Informatikunterricht in der Planung und Durchführung. Ca. 1/3 Vorlesungsanteile, 1/3 praktische Übungen, 1/3 Vor- und Nachbereitung von Unterrichtserprobungen im Lernlabor.
Diese Veranstaltung widmet sich dem Informatikunterricht in der Planung und Durchführung. Ca. 1/3 Vorlesungsanteile, 1/3 praktische Übungen, 1/3 Vor- und Nachbereitung von Unterrichtserprobungen im Lernlabor.
Hinweise zum Modul
Prüfungszeiten
End of lecture period
Module examination
Exercise and und 1 seminar paper or 1 oral exam
Skills to be acquired in this module
Professional competence The students:
(re-)construct the knowledge of computer science by the method of didactical reduction
differentiate the development of computer science and evaluate this development with current trends for class
select computer science education approaches for lesson planning, organisation and implementation
Methodological competence The students:
(re-)construct core concepts of lesson planning for computer science education requirements
Social competence The students:
present self-developed lesson plans and lesson materials