Stud.IP Uni Oldenburg
University of Oldenburg
29.11.2022 11:04:05
lök250 - Functional Ecology of Plants (Course overview)
Institute for Biology and Environmental Sciences 15 KP
Module components Semester courses Sommersemester 2019 Examination
Lecture
  • No access 5.02.911 A - „Scaling“: Physiological Ecology from single organ to ecosystem Show lecturers
    • Prof. Dr. Gerhard Zotz

    Monday: 10:00 - 12:00, weekly (from 27/05/19)

    **Vorbesprechung am Anfang des Semesters, genaue Terminabsprache über Stud.IP.** Diese Veranstaltung ist Bestandteil des Forschungsmoduls Biologie (bio900) und des Moduls lök 250. Aus der Veranstaltungsgruppe 5.02.911 A bis C müssen alle Veranstaltungen gewählt werden.

Exercises
  • No access 5.02.911 C - Projektarbeit Show lecturers
    • Dr. Helena Einzmann
    • Dr. Vincent Hoeber
    • Dr. rer. nat. Maria Will
    • Prof. Dr. Gerhard Zotz

    The course times are not decided yet.
    **Vorbesprechung am Anfang des Semesters. Diese Veranstaltung ist Bestandteil des Forschungsmoduls Biologie (bio900) und des Moduls lök 250. Aus der Veranstaltungsgruppe 5.02.911 A bis C müssen alle Veranstaltungen gewählt werden.

Seminar
  • No access 5.02.911 B - Neuere Arbeiten der experimentellen Ökologie Show lecturers
    • Dr. Helena Einzmann
    • Dr. rer. nat. Maria Will
    • Prof. Dr. Gerhard Zotz

    Tuesday: 10:00 - 12:00, weekly (from 28/05/19)

    **Vorbesprechung am Anfang des Semesters, genaue Terminabsprache über Stud.IP. ** Diese Veranstaltung ist Bestandteil des Forschungsmoduls Biologie (bio900) und des Moduls lök 250. Aus der Veranstaltungsgruppe 5.02.911 A bis C müssen alle Veranstaltungen gewählt werden.

Hinweise zum Modul
Prerequisites
none
Reference text
Module examination
Two seminar papers (30%)
Project report (70%)
Skills to be acquired in this module
Lecture: Special subjects of Functional Ecology of Plants are dealt with in detail giving the students a general idea of recent research in the field. Seminar: Giving seminar papers based on own or other people´s research allows the improvement of presentation skills. Practical work: Project work including independent planning, performance, analysis, and presentation will familiarize students with the scientific method.