ökb221 - Performance processes and marketing (Course overview)

ökb221 - Performance processes and marketing (Course overview)

Department of Business Administration, Economics and Law (Economics Education) 6 KP
Semester courses Summer semester 2024
Type of course: Seminar
Comment:
Sie müssen **beide** Veranstaltungen im Modul ökb221 belegen! Veranstaltung 2.04.072 "Marketing" wird als Blockseminar durchgeführt. Termine und Raum werden rechtzeitig bekannt gegeben.
  • No access 2.04.071 - Betrieblicher Leistungsprozess Show lecturers
    • Markus Allbauer-Jürgensen
    • Frank-Michael Henn

    Tuesday: 10:00 - 12:00, weekly (from 02/04/24), Seminar
    Dates on Tuesday, 23.04.2024 09:30 - 12:00, Friday, 24.05.2024 10:00 - 18:00, Saturday, 25.05.2024 09:00 - 14:00
  • No access 2.04.072 - Marketing Show lecturers
    • Markus Allbauer-Jürgensen
    • Frank-Michael Henn

    Tuesday: 10:00 - 12:00, weekly (from 02/04/24)
    Dates on Tuesday, 23.04.2024 09:30 - 11:45, Friday, 24.05.2024 10:00 - 18:00, Saturday, 25.05.2024 09:00 - 14:00
Notes on the module
Reference text
Im Lehrenden-Jour-Fix zu Beginn des Semesters wird abgestimmt und festgelegt, mit Hilfe welcher Prüfungsform die Modulprüfung durchgeführt wird. Dies wird zu Beginn der Veranstaltungen den Studierenden erläutert
Kapazität/Teilnehmerzahl 30
Prüfungszeiten
Anmeldung zur Modulprüfung über Stud.IP erforderlich - Prüfungstermin und Prüfungsart siehe Stud.IP: https://elearning.uni-oldenburg.de/plugins.php/pruefungenplugin/studentpruefungen/current
Module examination
The form of research for conducting the module research will be determined and documented in the regular student session at the start of the semester. This will be explained to the students at the start of the courses.
Skills to be acquired in this module
Students:
• know about the performance-related process of a business
• understand the goals, assessment indicators and calculations for resolving decision-making problems in various business sectors
• recognize the central role of marketing in businesses
• understand the various decision-making principles in marketing
• are capable of applying – and hence analysing – the acquired subject matter to current developments.