Stud.IP Uni Oldenburg
University of Oldenburg
12.05.2021 07:50:57
wir400 - Strategic and International Marketing (Course overview)
Department of Business Administration, Economics and Law (Economics) 6 KP
Module components Semester courses Sommersemester 2018 Examination
Lecture
Tutorial
Seminar
  • No access 2.02.163 - Service Learning Show lecturers
    • Dr. phil. Steffen Hamborg, Dipl.-Päd.

    Tuesday: 14:00 - 16:00, weekly (from 03/04/18), Location: A14 1-112, V03 0-E003
    Dates on Tuesday. 22.05.18 16:30 - 18:30, Location: V03 3-S326

    Praxisprojekt substitutiv zum Tutorium Strategisches und internationales Marketing ------------------------------- Liebe Studierende, das ServiceLearning-Angebot im Modul "Strategisches und Internationales Marketing" (wir400) ist zugangsbeschränkt. Die Modalitäten nach denen die Teilnehmenden ausgewählt werden, werden in der ersten Sitzung der Vorlesung des entsprechenden Moduls bekanntgegeben. Eine vorab erfolgende Anmeldung in Stud.IP berechtigt nicht zur Teilnahme an der Veranstaltung! Bitte besuchen Sie die Vorlesung und erfahren dort alles weitere über die Möglichkeit zur Teilnahme am ServiceLearning-Angebot. Mit freundlichen Grüßen Steffen Hamborg

Notes for the module
Time of examination
end of term
Module examination
written exam; voluntary contributions that improve grades may undertaken as 'portfolio-presentations' during tutorials
Skills to be acquired in this module
Upon completion of the module, students will be able to:

  • recognize challenges facing marketing strategy in the field of markets and societies and draw conclusions for business management
  • elaborate and reflect upon the theoretical and conceptual foundations of strategic marketing planning
  • come up with examples that exemplify the systemic connection between strategic and instrumental marketing planning
  • discuss core assumptions of internationalization in the context of strategy planning and critically reflect upon its implications
  • build market research skills in an international context using different methods
  • develop their own perspectives on the conceptualization and implementation of international marketing strategies and advance them in discourses