Stud.IP Uni Oldenburg
University of Oldenburg
19.10.2021 23:56:39
ang701 - English Language Teaching (Course overview)
Institute of English and American Studies 6 KP
Module components Semester courses Sommersemester 2015 Examination
Exercises
Seminar
  • No access 3.02.500 - S Methodology in ELT (GYM/WiPäd) Show lecturers
    • Prof. Dr. Wolfgang Gehring

    Wednesday: 08:00 - 10:00, weekly (from 15/04/15), MM

    On successful completion of this module, students should be able to: - explain and critically discuss hypotheses in foreign language acquisition - describe and explain competences at beginning, intermediate and advanced levels - evaluate and discuss procedures to lesson planning (task based, ppp, content based) - evaluate and discuss structure, content and activity design in textbooks - explain approaches to teaching content based subjects in a foreign language - describe and explain opportunities for learning outside classrooms

  • No access 3.02.501 - S Current Issues in ELT (GYM/ WiPäd) Show lecturers
    • Prof. Dr. Wolfgang Gehring

    Tuesday: 12:00 - 14:00, weekly (from 14/04/15), MM
    Dates on Tuesday. 14.04.15 12:00 - 14:00

    On successful completion of this module, students should be able to: - explain problems with language development - write and evaluate various types of lesson plans at different levels - compare and explain different ways of designing syllabuses and curricula - explain and implement approaches to evaluating ELT materials - develop and explain reference-based criteria for a research project - explain approaches to content based language learning Participants are expected to: - Provide commentaries on topics discussed in class - Write a research proposal (6-7 pages)

Notes for the module
Prerequisites
abgeschlossenes Bachelor Studium
Reference text
Das Modul sollte besucht werden im 1. oder 2. Studienjahr.
Time of examination
Ende der Vorlesungszeit/Beginn der vorlesungsfreien Zeit
Module examination
PF
Skills to be acquired in this module
Studierende können
  • didaktische und methodische Problemstellungen beim Aufbau von fremdsprachlichen Kompetenzen reflektiert darstellen und auf Aspekte der Unterrichtsgestaltung übertragen und insbesondere
  • Hypothesen und Theorien zum Fremdsprachenerwerb problemorientiert beschreiben und erläutern
  • Ansätze und Verfahren kommunikativen Unterrichtens erläutern
  • Entwicklungen von fremdsprachlichen Fähigkeiten lerntheoretisch beschreiben
  • Neuere didaktische Konzepte fremdsprachlichen Lehrens und Lernens einordnen und erläutern
  • Kriterien für die Evaluation von Unterrichtsmodellen theoriegeleitet entwickeln und benennen
  • Unterrichtsmodelle entwerfen und begründen