Stud.IP Uni Oldenburg
University of Oldenburg
09.12.2022 04:15:48
ThesisTopics

Personal details

Title Förderung im Bereich Lernen bei DaZ
Description
Im Rahmen einer Masterarbeit kann eine Schülerin (geboren in Kasachstan) einer Oldenburger OBS im Bereich Lernen (Mathematik, Lesen, Rechtschreiben) gefördert werden. Die Schülerin kann sich mündlich gut verständigen, jedoch schriftlich nicht. 
Home institution Department of Special Needs Education and Rehabilitation
Type of work practical / application-focused
Type of thesis Master's degree
Author Dr. phil. Alissa Schüürmann
Status available
Problem statement
- Diagnostik 
- konzeptionelle Erarbeitung und Umsetzung der Förderung
- Evaluation 
Requirement
- sehr gute Kenntnisse in evidenzbasierten Fördermethoden und -programmen im Bereich LE
- sehr gute Kenntnisse in Diagnostik (vor allem Schulleistungsdiagnostik) 
Created 17/10/22

Study data

Departments
  • wiss. MitarbeiterIn
Degree programmes
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Protestant Theology and Religious Education
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Elementary Mathematics
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Chemistry
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) English
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) History
  • Geography (in cooperation with the University of Bremen)
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) German
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Art
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Music
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Biology
Assigned courses No courses assigned
Contact person