Stud.IP Uni Oldenburg
University of Oldenburg
27.11.2022 00:36:13
ThesisTopics

Personal details

Title Bilderbuchgestützte Förderung emotional-sozialer, mathematischer oder schriftsprachlicher (Vorläufer-)Fähigkeiten
Description
Bilderbücher bieten vielfältige Lernchancen. In einem Praxisprojekt sollen entweder emotional-soziale, mathematische oder schriftsprachliche Kompetenzen bei Vorschul- oder Grundschulkindern mithilfe von Bilderbüchern und begleitenden Spielen und Übungen gefördert werden. Leitfäden, die als Orientierung zur Gestaltung der Förderung dienen können, liegen vor und können genutzt werden. 
Home institution Department of Special Needs Education and Rehabilitation
Type of work practical / application-focused
Type of thesis Bachelor's or Master's degree
Author Dr. phil. Alissa Schüürmann
Status available
Problem statement
- Konzipierung der Förderung 
- Durchführung der Förderung in der Einrichtung bzw. Schule
- Evaluation der Förderung mittel Einzelfalldesign 
Requirement
Created 18/11/22

Study data

Departments
  • wiss. MitarbeiterIn
Degree programmes
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) German
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Art
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Protestant Theology and Religious Education
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) English
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Music
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Biology
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Special Needs Education
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Chemistry
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) Elementary Mathematics
  • Master of Education Programme (Special Needs Education) History
  • Geography (in cooperation with the University of Bremen)
Assigned courses No courses assigned
Contact person