Stud.IP Uni Oldenburg
University of Oldenburg
21.07.2019 00:12:30
inf852 - IT Project Management
Original version English PDF download
Module label IT Project Management
Module code inf852
Credit points 6.0 KP
Workload 180 h
Faculty/Institute Department of Computing Science
Used in course of study
  • Bachelor's Programme Biology > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Business Administration and Law > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Business Administration for Medium-Sized Enterprises > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Business Administration for Top Athletes > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Business Informatics > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Chemistry > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Comparative and European Law > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Computing Science > Akzentsetzungsmodule
  • Bachelor's Programme Computing Science > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Economics and Business Administration > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Economics and Business Administration > Studienrichtung Wirtschaftsinformatik
  • Bachelor's Programme Education > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Engineering Physics > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Environmental Science > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Intercultural Education and Counselling > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Mathematics > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Physics, Engineering and Medicine > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Physics > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Social Studies > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Bachelor's Programme Sustainability Economics > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Art and Media > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Biology > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Chemistry > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Computing Science > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Dutch Linguistics and Literary Studies > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Economic Education > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Economics and Business Administration > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Education > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Elementary Mathematics > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme English Studies > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Gender Studies > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme General Education > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme German Studies > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme History > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Material Culture: Textiles > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Mathematics > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Music > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Philosophy / Values and Norms > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Physics > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Politics-Economics > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Protestant Theology and Religious Education > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Slavic Studies > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Social Studies > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Special Needs Education > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Sport Science > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Dual-Subject Bachelor's Programme Technology > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Fach-Bachelor Pädagogisches Handeln in der Migrationsgesellschaft > Praxismodule für Studierende mit außerschulischem Berufsziel
  • Master's Programme Computing Science > Nicht Informatik
Contact person
Module responsibility
Authorized examiners
Entry requirements
Skills to be acquired in this module
The participants of this course are aware of problems, activities and tools of data processing project management (DP-Project-Management).
They are able to identify and select the corresponding tools in different project stages and are familiar with those tools.
They are able to describe the business informatics fields of actions.
The are competent to work in a team and organise and implement projects.

Professional competence
The students:
  • Characterise problems, activities and tools of the data processing project management.
  • Are able to identify the corresponding tools in different project stages
  • Use specific DP-Project-Management tools
  • Differentiate the business informatics field of actions


Methodological competence
The students:
  • Perform projects with the tools of each phase


Social competence
The students:
  • Work in small project-teams
  • Make design decisions cooperatively
  • Present solutions


Self-competence
The students:
  • Acquire DP-Project-Management methods and use them
  • Recognise and are responsible for working packages
Module contents
It is important to know different IT project management types and forms as well as corresponding methods and tools.
This course provides basic data-processing problems, activities and methods. The course is based on M. Burghardt’s book. After an introduction, the course is divided as follows:
  • Project management (Requirements Engineering, Profitability Analysis, Organisational Structure)
  • Project Planning (Project Structure, Network Analysis, Project Plans)
  • Project Control (Cost Evaluation, Quality Control)
  • Project Completion


The participants get familiar with project management tools. Presentations drawn from practice are intended.
Reader's advisory
Burghardt, M.(2006): Projektmanagement, 7.Auflage, Publics Corporate Publishing.
Links
www.wi-ol.de
Language of instruction German
Duration (semesters) 1 Semester
Module frequency jährlich
Module capacity unlimited
Modullevel ---
Modulart je nach Studiengang Pflicht oder Wahlpflicht
Lern-/Lehrform / Type of program V & Ü
Vorkenntnisse / Previous knowledge
Examination Time of examination Type of examination
Final exam of module
At the end of the lecture period
Written or oral exam
Course type Comment SWS Frequency Workload attendance
Lecture 2.00 WiSe 28 h
Exercises 2.00 WiSe 28 h
Total time of attendance for the module 56 h

Top