Seminar: 3.02.192 S Plurilingualism in the EFL Classroom - Details

Seminar: 3.02.192 S Plurilingualism in the EFL Classroom - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: 3.02.192 S Plurilingualism in the EFL Classroom
Untertitel
Veranstaltungsnummer 3.02.192
Semester WiSe23/24
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 19
maximale Teilnehmendenanzahl 40
Heimat-Einrichtung Institut für Anglistik/Amerikanistik
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Donnerstag, 19.10.2023 08:00 - 10:00, Ort: A01 0-007
Art/Form
Lehrsprache englisch

Räume und Zeiten

A01 0-007
Donnerstag: 08:00 - 10:00, wöchentlich (14x)

Modulzuordnungen

Kommentar/Beschreibung

In this seminar we are going to explore the multifaceted role of plurilingual competence understood as the ability to critically reflect and strategically use linguistic and cultural resources and knowledge across languages and its status as a pivotal component for effective intercultural communication and language learning.
In doing so we will place a special focus on the unique position of English as a foreign language (EFL) both globally where English serves as a global (multi)lingua franca and within the German educational landscape where it holds a prominent status as the most frequently - and usually first – learned foreign language, making it not just a language of communication but also a gateway to intercultural understanding. Relevant educational policy documents such as the companion volume of the Common European Framework of Reference for Languages (2018/2020), the Framework for Pluralistic Approaches to Languages and Cultures (2009), the KMK standards and the current curricula for Lower Saxony will provide us with a comprehensive framework to understand, describe and assess plurilingualism. Throughout this seminar, we will delve into various aspects of plurilingualism such as: intercomprehension understood as the ability to understand and make use of similarities between languages, mediation where language learners become proficient in interpreting and translating between languages as well as translanguaging, a phenomenon where learners fluidly move between languages to convey meaning illustrating the dynamic nature of plurilingualism. Additionally, we will work with language portraits, a visual representation of an individual's linguistic repertoire, which serves as a powerful tool for self-reflection and understanding one's plurilingual identity. Above all, the seminar aims at providing a practical perspective for educators on how to implement plurilingually sensitive teaching practices into the English language classroom in a feasible way.

Key Words: plurilingualism, multilingualism, translanguaging, plurilingual competence, English as a foreign language, English as a multilingua franca, intercomprehension, mediation, foreign language learning/teaching/education

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "ang619 Aufbau FD Language".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Die Anmeldung ist möglich von 11.09.2023, 06:00 bis 31.01.2024, 23:59.
  • Diese Regel gilt von 11.09.2023 06:00 bis 31.01.2024 23:59.
    Mindestens eine der folgenden Bedingungen muss zur Anmeldung erfüllt sein:
    • Studienfach ist Bildungswissenschaften
    • Studienfach ist Erziehungs- und Bildungswissenschaften
    • Abschluss ist Anpassungslehrgang
    • Studienfach ist Englisch
    • Abschluss ist Master of Education (Grundschule)
    • Studienfach ist English Studies
    • Studienfach ist Anglistik
  • Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
    Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 15.09.2023 um 08:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
  • Die Anmeldung zu maximal 1 Veranstaltungen des Anmeldesets ist erlaubt.
Veranstaltungszuordnung:
Zurück