Seminar: 5.08.491 Journal Review of Scientific Ocean Biogeochemistry Publications - Details

Seminar: 5.08.491 Journal Review of Scientific Ocean Biogeochemistry Publications - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: 5.08.491 Journal Review of Scientific Ocean Biogeochemistry Publications
Untertitel Scientific Journal Club (Journal Review Course)
Veranstaltungsnummer 5.08.491
Semester WiSe23/24
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 7
erwartete Teilnehmendenanzahl 15
Heimat-Einrichtung Graduate School Science, Medicine & Technology (Oltech)
beteiligte Einrichtungen Institut für Chemie und Biologie des Meeres (ICBM)
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Montag, 16.10.2023 12:00 - 14:00, Ort: W15 0-027
Art/Form
Lehrsprache englisch
ECTS-Punkte 3

Räume und Zeiten

W15 0-027
Montag: 12:00 - 14:00, wöchentlich (14x)

Kommentar/Beschreibung

Objective of module/competences:

This course is designed to enhance the critical thinking and analytical skills of master and doctoral candidates by engaging them in the process of scientific paper review and discussion. Through a series of interactive sessions, participants will learn to evaluate and analyze scientific papers, understand the components of effective research articles, and engage in scholarly discussions to enhance their research capabilities. The course will focus on developing skills necessary for successful peer-review processes and promoting effective communication within the scientific community.

Content of module (Topics):

1: Introduction to Scientific Paper Review
2: Evaluating Scientific Papers
3: Interpretation and Analysis
4: Scholarly Discussions and Presentations

Assessment:
• Regular participation in paper review and discussion sessions
• Submission of individual paper reviews and critiques
• Presentation of research findings and engaging in scholarly discussions

Course Benefits:
By actively engaging in this course, master and doctoral candidates will enhance their scientific literacy, develop critical thinking skills, and acquire the necessary tools to navigate the peer-review process and contribute effectively to the scientific community.

Anmeldemodus

Die Auswahl der Teilnehmenden wird nach der Eintragung manuell vorgenommen.

Nutzer/-innen, die sich für diese Veranstaltung eintragen möchten, erhalten nähere Hinweise und können sich dann noch gegen eine Teilnahme entscheiden.

Zurück