Veranstaltungsdetails - Ü English for Educational Purposes: Designing Reading Materials

Veranstaltungsdetails - Ü English for Educational Purposes: Designing Reading Materials

Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften
Institut für Anglistik/Amerikanistik
Wintersemester 2014/2015
Ü English for Educational Purposes: Designing Reading Materials
Zeit: Do. 12:00 - 14:00 (wöchentlich)
Veranstaltungsnummer: 3.02.603
Studienbereiche: Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften > Altes Veranstaltungsverzeichnis, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > Master of Education (Grundschule) > Englisch > Mastermodule > ang702 English Language Teaching
Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften > Altes Veranstaltungsverzeichnis, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > Master of Education (Wirtschaftspädagogik) > Englisch > Mastermodule > ang702 English Language Teaching
Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften > Altes Veranstaltungsverzeichnis, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > Master of Education (Gymnasium) > Englisch > Mastermodule > ang900 English Skills for Proficiency
Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften > Altes Veranstaltungsverzeichnis, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > Master > English Studies > Mastermodule > ang900 English Skills for Proficiency
Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften > Altes Veranstaltungsverzeichnis, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > Master of Education (Haupt- und Realschule) > Englisch > Mastermodule > ang702 English Language Teaching
Heimat-Einrichtung: Institut für Anglistik/Amerikanistik
Typ der Veranstaltung: Übung in der Kategorie Lehre
Beschreibung: How can written instructions be made easy enough for students to understand without using improper English? Should instructions be written in the second person? Are authentic written texts more appropriate for classroom use than simplified texts? How can teachers simplify written texts effectively? Should teachers provide students with German translations of all the difficult English vocabulary in a text? These are some of the questions we will discuss and find answers to in this course. The main aim of this course is for students to practice selecting effective, level-appropriate reading materials for the English language classroom and to design tasks to accompany them. In order to achieve this, students will be expected to design their own reading worksheets based on both authentic and simplified texts. ---- Note: For students studying MEd (Gym) and MA (English Studies), this course forms half of the compulsory module ang900: Language Skills for Proficiency, and is graded. For students studying MEd (WiPäd), the course is part of ang702 and is assessed on a pass-fail basis.
Ort: A04 4-414
Lehrende: Johanna Hasanen
Zurück