Stud.IP Uni Oldenburg
University of Oldenburg
20.05.2022 16:41:47
Course details - S Visible Learning
Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften
Institut für Anglistik/Amerikanistik
Wintersemester 2014/2015
S Visible Learning
Zeit: Mi. 18:00 - 20:00 (wöchentlich)
Veranstaltungsnummer: 3.02.191
Studienbereiche: Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften > Altes Veranstaltungsverzeichnis, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > Master of Education (Wirtschaftspädagogik) > Englisch > Mastermodule > ang619 Contexts of Language Teaching and Learning
Interdisziplinäre Lehreinrichtungen > Alte Darstellung des Profbereiches, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > PB: Fach- und Zwei-Fächer-Bachelor > Archiv der Professionalisierungsmodule vor 2013 > Frühere Module > PB 195a Erweiterte anglophone Sprach- und Kulturkompetenz
Interdisziplinäre Lehreinrichtungen > Alte Darstellung des Profbereiches, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > PB: Fach- und Zwei-Fächer-Bachelor > Archiv der Professionalisierungsmodule vor 2013 > Frühere Module > PB 195b Erweiterte anglophone Sprach- und Kulturkompetenz
Interdisziplinäre Lehreinrichtungen > Alte Darstellung des Profbereiches, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > PB: Fach- und Zwei-Fächer-Bachelor > Bachelor: Modulangebot für Studierende mit außerschulischem Berufsziel > Fachnahe Angebote Anglistik > pb113 Erweiterte anglophone Sprach- und Kulturkompetenz
Interdisziplinäre Lehreinrichtungen > Alte Darstellung des Profbereiches, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > PB: Fach- und Zwei-Fächer-Bachelor > Bachelor: Modulangebot für Studierende mit außerschulischem Berufsziel > Fachnahe Angebote Anglistik > pb114 Erweiterte anglophone Sprach- und Kulturkompetenz
Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften > Altes Veranstaltungsverzeichnis, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > Zwei-Fächer-Bachelor > Anglistik > Aufbaumodule > ang619 Contexts of Language Teaching and Learning
Fakultät III - Sprach- und Kulturwissenschaften > Altes Veranstaltungsverzeichnis, gültig bis Wintersemester 2016/2017 > Master of Education (Sonderpädagogik) > Englisch > Mastermodule > ang619 Contexts of Language Teaching and Learning
Heimat-Einrichtung: Institut für Anglistik/Amerikanistik
Typ der Veranstaltung: Seminar in der Kategorie Lehre
Beschreibung: On successful completion of this module, students should - be familiar with current research in the field of evidence-based teaching, especially John Hattie`s Visible Learning and Visible Learning for Teachers - be able to explain the difference between competence-based teaching as opposed to instructive approaches - be familiar with the Common European Framework of Reference (CEFR) and be able to explain its significance and the impact it has had on language teaching -know and be able to analyze syllabuses and curricula aimed at different age and ability groups -be able to develop and evaluate lesson plans relying on the task-based approach but also on “classical” ways of lesson planning (PPP) - be able to critically consider a variety of assessment methods suitable for classroom use - be able to plan for differentiation in accordance with the syllabus - be able to comment on “real-life” case studies of individuals and groups of language learners thus practicing their diagnostic skills -make informed decisions on methods, seating, use of media etc. in light of current research -be aware of the way culture shapes attitudes towards (language) learning and teaching and develop realistic goals for intercultural skills and communication, both in the classroom and beyond Participants are expected to: - Provide commentaries on topics discussed in class - Pass a written exam (“Klausur”) at the end of the semester
Ort: A01 0-010 a
Lehrende: Dr. Sylke Bakker
Back