sop656 - Research-Based Learning in Special Education for Speech and Language Difficulties - Interdisciplinary Approaches (Complete module description)
Module label | Research-Based Learning in Special Education for Speech and Language Difficulties - Interdisciplinary Approaches |
Modulkürzel | sop656 |
Credit points | 9.0 KP |
Workload | 270 h |
Institute directory | Department of Special Needs Education and Rehabilitation |
Verwendbarkeit des Moduls |
|
Zuständige Personen |
|
Prerequisites | Teilnahme an dem Modul sop636 Didaktik und professionelles Handeln im Förderschwerpunkt Sprache |
Skills to be acquired in this module | Nach dem Abschluss des Moduls sind die Studierenden in der Lage:
|
Module contents | Inhalte der Seminare |
Literaturempfehlungen | Wulf, C., Haberstroh, S. & Petersen, M. (2020). Forschendes Lernen. Theorie, Empirie, Praxis. Wiesbaden: Springer VS. |
Links | |
Language of instruction | German |
Duration (semesters) | 1 Semester |
Module frequency | jährlich |
Module capacity | 25 |
Examination | Prüfungszeiten | Type of examination |
---|---|---|
Final exam of module | Bis zum Ende des Wintersemesters |
Hausarbeit oder Portfolio |
Lehrveranstaltungsform | Seminar ( Projekte Forschenden Lernens im Förderschwerpunkt Sprache I und II )
|
SWS | 4 |
Frequency | WiSe |
Workload Präsenzzeit | 56 h |